Kasy fiskalne – co warto wziąć pod uwagę przy ich zakupie?

Kasy fiskalne

Kasy fiskalne

Każda osoba prowadząca swoją własną firmę zaopatrzyć powinna się w specjalistyczny sprzęt, który ułatwi jej codzienną pracę. Na wybór takich urządzeń warto poświęcić nieco więcej czasu, jako że korzystać będziemy z nich każdego dnia. Najbezpieczniejsze rozwiązanie to wysokiej jakości produkt od renomowanej marki, co do którego będziemy mogli mieć pewność, że posłuży nam on przez długi czas. Oto garść przydatnych informacji na ten temat, które ułatwią każdemu przedsiębiorcy wybór sprzętu idealnego.

Jednym z niezbędników każdego przedsiębiorcy są kasy fiskalne. Ceny tego typu urządzeń są niezwykle zróżnicowane i wahają się od około 500 do nawet 3000 złotych. Kluczową kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy zakupie jest rodzaj prowadzonej działalności, a dokładnie jej wielkość. Uwzględnić powinno się tutaj między innymi oferowany przez firmę asortyment oraz ilość wystawianych paragonów fiskalnych. W przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą w zupełności wystarczający będzie najprostszy model.

Warto tu jednak zdawać sobie sprawę z faktu, iż najtańsze kasy fiskalne nie posiadają możliwości gromadzenia oraz wysyłania wersji elektronicznej. Kupując prostą jej wersję, niezbędne będzie zaopatrzenie się w dodatkowe urządzenie. W związku z tym, najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się zakup nieco bardziej zaawansowanego technologicznie modelu. Warto tu także wspomnieć o tym, iż z ulgi na zakup kasy skorzystać można tylko raz, odliczając od podatku 90% jej wartości, lecz nie więcej niż 700 złotych.

Z myślą o wielbicielach nowinek technologicznych, powstają kasy fiskalne bazujące na dotykowym tablecie. Dla osób, które na co dzień korzystają z tego typu sprzętu, obsługa takiego urządzenia będzie w pełni intuicyjna. Takie kasy wyposażone są w szereg dodatkowych funkcji takich, jak chociażby tworzenie elektronicznej kopii paragonów czy przechowywanie ich w chmurze za pomocą łącza wi-fi. To sprzęt, który sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Sprawdzi się on zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm.